پس از ۱۰ سال چالش‌های توافق ارتش و شهرداری برای عقب‌نشینی دیوار دانشگاه جنگ رفع شد.

دانشگاه جنگ

همشهری آنلاین: به گفته سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱، شهرداری و مجموعه دانشگاه دافوس از ۱۰ سال پیش تفاهماتی برای عقب‌نشینی دیوار این دانشگاه و توسعه مسیر خیابان کمالی داشتند که محقق نشده بود اما با پیگیری جدی و مستمر؛ در امسال زمین ارتش به متراژ ۲۷۳۰ مترمربع به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان املاک شهر تهران تهاتر شد.

توافق ۱۷۰ میلیاردی شهرداری و ارتش بعد از ۱۰ سال

موسوی با بیان اینکه فرماندهی دافوس در مجموعه دانشگاه جنگ در حال احداث مسجدی چندمنظوره با کاربری برگزاری مراسم فرهنگی است که پس از احداث امکان بهره‌برداری عمومی و غیرنظامی برای شهروندان از آن فراهم می‌شود، افزود: در حال حاضر با اجرای توافق؛ دیوار مجموعه دانشگاه در خیابان کمالی در حال تخریب است و دسترسی شهروندان به مجموعه های فرهنگی-آموزشی ارتش که تا قبل از این درون مجموعه دانشگاه قرار داشت، تسهیل و فراهم شده است.

شهردار منطقه ۱۱ درباره مزایای اجرای توافق بین شهرداری و ارتش گفت: پس از تخریب کامل دیوار که تا پایان هفته دفاع مقدس به اتمام می رسد، عملیات پیاده رو سازی و اجرای فضای سبز با المان‌های ورزشی و شهری اجرا می‌شود که ماحصل آن توسعه فضای سبز و سرانه ورزشی محله‌ حر است.

او تأکید کرد: کل این پروژه دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد. ۵ ملک معارض نیز در طرح است که با پیگیری اداره املاک منطقه ۱۱ در حال رفع چالش‌ها و تملک هستیم.

کد خبر 885716
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha